Møder

Søndag den 6/4-14 første personlige møde med Lars Østergaard fra HusCompagniet:

– Vi besluttede at vi ville gå efter et kampagne hus “Længe 128” istedet for det som vi havde tænkt på, som var Vinkelhus 123/47, beslutningen var ikke så svær, da det ville blive billiger at gå med kampagne og så ekstra (pris 20000 ,-) få lavet en vinkel.

– Vi blev vist rundt i deres udstilling, og valgte så samtidigt hvad vi evt. kunne tænke os, af afvigelser fra standard. Vi valgte bla. Alu vinduer til 18000,-  og væghængt toileter til 3260,-

– Efter dette møde kunne Lars så lave et tilbud og plan_placerings_tegning_Rev_0, som vi modtog et par dage efter.

Torsdag den 10/4-14 møde ang. indretning:

– Da den første plan tegning nærmest var en standard tegning, skulle vi se på hvad vi godt kunne tænke os af ændringer, vi tegnede på den første tegning, og Lars lovede hurtig at få en ny tegning sendt, med det som blev besluttet. Han gjorde det også klart, at vi bare skulle vende tilbage, hvis der var flere ændringer.

– Senere samme dag modtog vi plan_placerings_tegning_Rev_1, og et nyt tilbud, vi var MEGET tilfreds med de nye tegninger, men var lidt forundret over tilbudet, som var blevet 20000,- dyrere ? Det var fordi redskabsrummet efter vores valg var blevet gjort lidt større, vi var bare ikke blevet informeret om prisen.

Torsdag den 1/5-14 møde ang. kontrakt og materiale valg:.

– Først lidt information efter den geotekniske rapport, som betyder overskridelse af budget:  Fundering i kote 10,5 = 39022,- Bortkørsel af jord = 21000,- Tilskud fra Odense Kommune 2958,-  Ialt til (ekstra fundering/bortkørsel af jord = 57064,- Budgetteret med 50000,- overskridelse på 7064,- Det betød også at de 20000,- for skotrende til redskabsrum ikke kunne hentes her  🙁

– Indretningen blev også vendt, og vi valgte at få lavet redskabs rummet lidt større 3 m² merpris 6250,- og den udendørs vandhane blev flyttet.

– Derefter valgte vi materialer afvigelse fra standard 27050,-

– Som et plaster på såret med budget overskridelser satte Lars beløbet til valg af inventarer op fra 68000 til 80000 (betalt af Hus Compagniet).

– Byggestart måske 12/5 og så indflytning 1/10 ellers bliver det nok først byggestart 1/7 og indflytning 1/11.

– Til sidst blev alle aftaler underskrevet.

Onsdag den 11/6-14 overdragelsesmøde af byggesagen fra byggerådgiver til byggelede

– Fik hilst på byggeleder Frank Juul Højfeldt.

– Gennemgik en tjek liste for overdragelsen, det var super professionelt og vi fangede da også nogle små ting, som vi skulle være opmærksom på.

– Kørte ud på grunden hvor landinspektøren var i gang med at lave afsætning af huset.

Ryleholmen – Projekt nyt hus